Lungfunktionstest

Idag är det dags för lungfunktionstest. Fick ju skjuta på det förra veckan eftersom stumpan höll på att bli förkyld. Hon är fortfarande snorig och blir lättare obstruktiv så vi får väl se hur det går. Får inte inhalera ventoline närmare än 6 timmar innan så det ska bli intressant att se om det kommer att gå att få i henne någon lunch. Ett problem är att barnet ska sova under undersökningen som är kl. 13.30 precis mitt emellan dotterns normala sovstunder. Så nu är frågan ska jag inte låta henne sova innan lunch med risken att hon somnar i bilen eller ska hon få sova en liten stund med risken att hon inte somnar senare?

Tyvärr glömde vi att ge E Singulair igår. Blev lite konstig dag eftersom vi fick nycklarna till vår nya lägenhet och min syster var barnvakt hela eftermiddagen och kvällen. Normalt sett brukar jag ge medicin vid nattmatningen om vi glömt ge det på kvällen men nu kom jag inte på det förrän imorse. Hoppas bara att det inte påverkar undersökningen negativt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0