Äntligen över 7 kg

Hemsjukvården var här för sista gången idag. För den här gången i alla fall. E vägdes och äntligen visade siffrorna på  över 7 kg. Som vi har längtat efter det. Vi hade ju räknat med att E skulle väga 7+ i början på april men pga att hon varit sjuk hela våren så har det ju inte blivit så. Men nu äntligen! Det är inga dåliga ökningar hon gör heller. Först 200 g på två dagar. Sedan 180 g på fem dagar. I vanliga fall är vi glada om hon går upp 100 g på en vecka. Fortsätter hon i den här takten kommer hon inte kunna ha några av de sommarkläder jag köpt men det är ju ett mindre problem förstås. Skulle vara kul om hon kunde få bli en liten tjockis.

Det känns som om vissa kilon har varit svårare att passera. 4 kg var ett sådant hinder och nu även 7 kg. Hoppas att det dröjer till nästa sådana gräns.

På söndag är det Prematurföreningens årliga picknick i Hagaparken som jag säkert nämnt tidigare. Hoppas att många hittar dit. Ska bli kul att träffa andra prematurer och prematurföräldrar. E kanske kan hitta några nya lekkamrater. Hoppas!

Nu måset jag sluta för E har kommit in i någon fas där hon har ett väldigt humör och tydligen får jag inte knappa på tangentbordet just nu :-)

Kommentarer
Postat av: Maria

är född 3 månader för tidigt.

2009-06-02 @ 16:25:06
URL: http://marias.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0