Hemsjukvård

Idag fick vi äntligen åka hem. E är dock fortfarande inskriven på sjukhuset så vi har hemsjukvård. Det kommer att komma en sköterska för att titta till henne varje dag. Det var lite ovanligt för dem att släppa hem någon med syrgas men eftersom vi är såpass vana vid det så ska det väl gå bra. Har redan kunnat sänka syrgasen till 0,25. Litar inte riktigt på saturationsmätarna de har på sjukhuset. I natt höjde en sköterska syrgasen efter att hon inhalerat ventolin. Jag tyckte att det verkade konstigt att det skulle behövas eftersom E hade legat bra innan inhalationen. Jag gick upp för att kolla läget och såg då att grimman inte satt som den skulle. Sedan satte jag om sensorn och då gick hon upp till 96. Sedan låg hon 95-97 en bra stund. Känns inte så tryggt att vara på sjukhus när man själv har större kunskap om vissa saker än personalen. Det är nog inte många inom sjukvården som har erfarenhet av att sköta ett sådant här barn dygnet runt.

Vi fick oss en tur i det fina vädret. Helt otroligt vad varmt det är. E fick ha på sig sin söta röd och vit randiga klänning från H&M. Till det en matchande röd solhatt som hon i ett obevakat ögonblick lyckades slänga ifrån sig. Som tur var upptäckte jag det inte allt för sent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0