Hur många föräldrar och barn ska behöva lida i onödan pga GBS?

Läser om Madeleine som förlorade sin son Philip på grund av GBS. Det värker i hjärtat för hennes skull och är samtidigt så tacksam att det inte gick så illa för oss. Blir samtidigt förbannad på MVC för att man inte informerar mer om detta. Hur många barn går förlorade eller föds förtidigt på GBS? Det skulle jag vilja veta. Det enda jag vet är att om det bara skulle vara ett barn per år så är det ändå ett barn för mycket. Är också glad för att Madeleine har anmält MVC med flera till socialstyrelsen. Har haft sådana tankar själv men eftersom vi har ett sjukt barn att ta hand om så det har varken funnits tid eller ork, än.

Kommentarer
Postat av: Madeleine-änglamamma

Då tror jag iaf att du har känt alla de känslor som jag kände precis innan och efter Philip föddes.

Alla känslor som man bara kan ha, rädslan, glädjen, det känslosamma att det inte var rätt tid och tänk om bebis inte klarar sig, blir svårt sjuk osv...

Jag anmälde pga att jag inte vill att fler ska behöva gå igenom detta och att jag vill att deras mvc skall ändra på sina rutiner och lyssna till ´sina gravida patienter.



GBS är en lömsk bakterie och det borde testas på alla som vill.

Alla som har något symptom eller liknande.



Hur har ni det efter den här tiden som ni varit på neonatal?

Vart är det ni är?



Har det varit mkt upp och ner gångar för er dotter?

Jag vet att dom förberedde oss på att Philip kunde bli jätte sjuk och att det många dagar kunde bli hemskt.

Men vi hann bara ett och ett halvt dygn...



Mssa kramar till er och fortsätt att kämpa för er lilla Ellie!

Jätte sött namn.



2009-05-27 @ 14:05:33
URL: http://middemadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0