Dagis igen

Ja så var Ellie tillbaka igen efter förkylning nr 2 sedan hon började dagis. Tydligen var nästan alla barn sjuka. Hoppas det var sista omgången för den här säsongen för nu behöver hon gå upp i vikt. Har pendlat upp och ner sedan första magsjukan i början på året och står i princip på+-0 i vikt sedan i julas vilket inte är så bra men hon verkar ha växt på längden i alla fall, alltid något att glädjas åt.

Det blir väl några dagar till med inskolning antar jag men sedan ser jag fram emot att få lämna henne på dagis. Har ju bara varit där en gång innan hon började. Det jag däremot inte ser fram emot är att jobba till 18 varje dag vilket det blir till att göra eftersom jag bara kan flexa mellan 7.30-9 och 16.30-18 vilket i sin tur innebär att jag inte kan hämta Ellie på dagis utan endast lämna. Annars blir det aldeles för långa dagar. Får se om vi tar in någon hjälp i höst för då kan jag åtminstonne lämna någon dag i veckan och sluta "tidigt". Om jag ska komma hem 18.30-19 varje dag kommer jag ju knappt hinna träffa Ellie under vardagarna :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0